Blir man smart av att äta fisk? Jag har testat och svaret är,,,,

JA! Man blir smartare av att äta fisk.
Jag satte den gamla tesen på prov genom att endast äta fisk under loppet av några veckor och märkte en markant skillnad på min koncentrationsförmåga. Jag märkte tydligt hur jag blev lugnare och mer fokuserad och den mentala inställningen har säkerligen en positiv effekt på intellektuella förmågor över tid.
Det har även visat sig att Fisk är bra mot depressioner och man har mätt resultaten inom forskningen och SETT stora förändringar på hjärnan.
Fiskleverolja är ett  tillskott som rekommenderas av dessa och andra goda anledningar men fiskleverolja är förhållandevis dyrt. Linfröolja finns att köpa billigt i butikerna, ca 30 kronor flaskan, och det innehåller samma oljor som fiskleverolja (Omega 3) och till och med luktar likadant som fiskleverolja, det innehåller även andra nyttiga oljor (bl.a. Omega 6) som har god effekt på hela kroppen, leder, hjärta,  hud och hjärna. En matsked per dag och du får det du behöver, utan att bli ruinerad :-)

Kommentarer

Populära inlägg