Låt huden vila på natten så håller du huden fräsch länge.

OK, jag har en massa egna ideer om saker och ting men en sak är klar; jag tror stenhårt på dem av den enkla sanningen att jag är ett levande bevis på att jag har rätt!
Här kommer ytterligare en av mina teorier: Sov utan hudkrämer, hudcremer, salvor och andra konstigheter på huden på natten. Varför!? Jo, därför att på natten producerar huden sin egen fukt, läker sig själv och producerar allt den behöver för att förnya sig och bygga upp sitt motstånd mot dagens alla påfrestningar.
Det enda du behöver göra är att tvätta dig och gå och lägga dig och sova så sker det automatiskt det som alla kosmetiska firmor försöker sälja på dig i burkform och häxbrygder.
Jag förstår deras strävan. De är företagare och vill tjäna så mycket pengar som möjligt. Det är enkelt såväl som logiskt.
Mina fakta bygger på att kroppen är ett levande ting som har sina egna procedurer och läkande processer. Det är mycket bättre att fukten kommer inifrån än att man försöker tillföra den utifrån. Det går inte att ersätta den egna fuktighetsproduktionen men kanske går det att få den att sakta av eller i värsta fall avta helt om man hela tiden envisas med att kladda på sin egen variant av fukt.
Sov gott - på natten behöver du inget annat skönhetsmedel.

Kommentarer

Populära inlägg