Skönheten kommer inifrån!

Ja, den gamla klyschan har vi ju hört förut - men vad betyder den? Den är inte så dum, det ligger mycket vishet bakom de orden.
Du har säkert märkt att attraktiva och charmiga människor verkar trivas med sig själva och DET tror jag är a och o för välmående, skönhet och hälsa.
Jag tror att vi alla är skapade helt perfekta precis som vi är. Det är först när vi börjar jämföra oss med andra som vi bygger upp den arsenal av komplex som ligger till grund för dålig självkänsla och självförakt.
Om det nu är så att du har ställt till det med dålig hud eller några kilons övervikt så är inte detta några oöverkomliga problem och det är det den här bloggen handlar om; hur man vårdar sig själv på bästa sätt för en sund själ i en sund kropp är rena skönhetskuren.

Vad är naturlig skönhet? Det är den som kommer inifrån och skapas av välmående och en sund livsstil. Rätt inställning och sunda vanor kostar ingenting.
Först och främst bör man lära sig att älska sig själv precis så som man är skapad. Det är grunden till all skönhet för det finns ingenting vackrare än en person som är nöjd med sig själv och trivs i sin egen kropp.

De tips jag kommer att ge är enkla och tillgängliga för alla. Själv har jag dagliga rutiner och vanor som jag levt efter under hela mitt vuxna liv vilket har resulterat i att jag ser långt mycket yngre ut än vad jag i själva verket är. Att ha dagliga rutiner kanske låter jobbigt och trist men snart blir det en vana och det är bättre ju tidigare du lägger dig till med dina nya, goda vanor.


Kommentarer

Populära inlägg